theatro h

Θεατρική ομάδα Ωκύτοπο

  • Η ομάδα
  • Παραστάσεις
  • Κριτικές
  • Φωτογραφίες

okitopo

Η θεατρική ομάδα “Ωκύτοπο” δημιουργήθηκε τo 2004 στην Καλαμάτα από ηθοποιούς, εκπαιδευτικούς και ανθρώπους που είχαν μεράκι με το θέατρο. Μετά από θεατρικές παραστάσεις,σεμινάρια,εργαστήρια,ζυμώσεις και διαρκή βιωματική παιδεία, παρέμεινε ένας βασικός πυρήνας. Αργότερα ενισχύθηκε με καλλιτέχνες από την Αθήνα ως συνέπεια της αποκέντρωσης από το Αθηναϊκό ασφυκτικό θεατρικό περιβάλλον.
 Σήμερα αποτελείται από επαγγελματίες και εμπειρικούς ηθοποιούς
και βρίσκεται υπό την σκέπη του Μορφωτικού Συλλόγου Μεσσηνίας.

Εδώ συνδυάζουμε την εμπειρία με τον πειραματισμό.

Σκοπός μας είναι μια νέα θεατρική παιδεία με καινούργιες προτάσεις,

με έναν πιο ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό και γνωσιακό ορίζοντα.

Στοιχεία άλλων τεχνών και γνωστικών αντικειμένων πλαισιώνουν την θεατρική τέχνη δίνοντας την "συν-κίνηση" και στοχεύοντας στην απελευθερωτική κάθαρση
και στην πνευματική ανάταση.
Με αυτόν τον τρόπο η σκηνή του θεάτρου έρχεται να συναντήσει την εσωτερική και εξωτερική σκηνή του εαυτού μας και του κόσμου.
Η θεατρική τέχνη γίνεται μέσο διασύνδεσης και εξερεύνησης,
εκεί που το τυχαίο και το μοιραίο δίνει την θέση του στην συνειδητοποιημένη συναίσθηση και κατανόηση.
Ένα κύριο χαρακτηριστικό που δημιουργήθηκε μέσα από την εξέλιξη της ομάδας είναι η παρουσίαση θεατρικών έργων νέων συγγραφέων που δεν έχουν παιχτεί ποτέ στην Ελλάδα. Τα έργα αυτά ανεβαίνουν πρώτα στην Καλαμάτα και έπειτα στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις.

okitopo

Παραστάσεις της ομάδας “ωκύτοπο”

. Αρκούδα-Αίτηση σε γαμο (Τσεχωφ)
. Η σκόνη του δρόμου (Γκούντμαν)
. Αναζητώντας την ευτυχία (Κεχαϊδη, Μανιώτης, Ζιώγας)
. Όποιος χάνει ένα πόδι κερδίζει στην αγάπη (Ντάριο Φο)
. “Εγώ ρατσιστής”; (Φλώρος)
. Παντρολογήματα (Μουσικοχορευτική - θεατρική παράσταση)
. Βόμβα μολότοφ (Νιλ Σάϊμον)
. CHIPS - μια νύχτα στο νεκροταφείο (μαύρη κωμωδία - Φλώρος) (Περισσότερα)
.“Χορεύοντας με τον Καραγκιόζη” (Μουσικοχορευτική - θεατρική παράσταση)
. Μια άλλη ΠΗΝΕΛΟΠΗ (Σατυρικό δράμα - Φλώρος) (Περισσότερα)
. Κωμωδίες δωματίου ( διασκευή σε κωμωδιες των Ντυπα-Σαιμον-Ζιωγα. Παρουσιάστηκαν ΔΩΡΕΑΝ το 2013," λόγω κρίσης"στην καλαμάτα, σε 5 κωμοπόλεις του νομού και στην Αθήνα )
. Ο χρόνος του σκύλου ( Μαύρη κωμωδία - Φλώρος). (Περισσότερα)
. Τρία Δευτερόλεπτα ( Μεταφυσική κωμωδία - Φλώρος)

okitopo

Κριτικές

"Ναι, υπάρχουν σύγχρονοι θεατρικοί συγγραφείς που τολμάνε να αρθρώσουν τον δικό τους λόγο στην κρίσιμη εποχή μας που βιώνει μια μετάβαση σε ανώτερες καταστάσεις της συλλογικής συνείδησης. Οι παλιές φόρμες έχουν πια χρεοκοπήσει κι ό,τι εθεωρείτο μέχρι χθες αισθητικό κι ωραίο σήμερα καταντάει ανιαρό. Οι νέοι ψάχνονται για καινούργια έργα ανεβασμένα από άφθαρτους ανθρώπους με καινοφανή νοήματα. Ο Μορφωτικός Σύλλογος Μεσσηνίας και η θεατρική ομάδα “Ωκύτοπο” (τι θέλει να πει ο ποιητής; - οι τόποι μετακινούνται άραγε τρέχοντας με γοργό ρυθμό;) ανέβασαν με εξαιρετικό κέφι και φρεσκάδα αυτή την ερμηνευτική φάρσα εις βάρος του θανάτου και εις όφελος του έρωτα της ζωής.
Οι όποιες τεχνικές ατέλειες και εκφραστικές δυσκαμψίες κάποιων ερμηνευτών βάραιναν θετικά την πλάστηγγα της κρίσης του θεατή. Αφού αποδείκνυαν ότι το ζητούμενο δεν είναι πάντα η επίδειξη δεξιοτεχνίας άλλα η πρωτογενής έμπνευση και το κοινονούμενο νόημα, η “κεντρική ιδέα”, το “δια ταύτα” της θεατρική πράξη.
Για τα άλλα τεχνικής φύσεως θέματα σιωπώ, αφού προέχει να τονίσω ότι γεννήθηκε ένας νέος σημαντικός θεατρικός συγγραφέας και αυτός λέγεται Βασίλης Φλώρος. Τον είχα συναντήσει σε ένα σεμινάριο υποκριτικής του Actor’s Studio στην Ελληνοαμερικανική Ένωση και θαύμασα την επιμονή του να μην αρκεστεί στις όποιες δάφνες είχε ήδη δρέψει ως ποιητής, καθώς επειγόταν να εκφραστεί μέσα από τον θεατρικό κώδικα. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι εκπλήρωσε ένα μέρος των στόχων του και είναι σε καλό δρόμο. Και σ’ ανώτερα!"


Κωνσταντίνος Μπούρας
Ποιητής - Λογοτέχνης
 
Το ΤΣΙΠΣ είναι ένα βαθύτατα πολιτικό έργο που αποφεύγει επιδέξια τη σαγηνευτική όσο και επικίνδυνη πρόκληση να προτείνει λύσεις.
ΑΥΤΗ η αποφυγή άλλωστε είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του ως θεατρικό έργο.
ΚΛΕΙΔΙ της επιτυχίας του το φινάλε που ακούμε τον πυροβολισμό, αλλά δεν βλέπουμε ποιός πεθαίνει.
ΑΛΛΩΣΤΕ αυτό είναι το λιγότερο που έχει σημασία, αφού οι ήρωες είναι προ πολλού νεκροί και το νεκροταφείο είναι το σπίτι τους.
ΣΚΟΤΑΔΙ παντού και από παντού λοιπόν.
ΚΑΙ ο Τειρεσίας να περιδιαβαίνει με τον χορό να τον συντροφεύει στην αιώνια μοναξιά του.
Ο ΤΥΦΛΟΣ μάντης εξακολουθεί να βλέπει πιο μακριά απ’ όσους έχουν μάτια.
Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ του έργου Βασίλης Φλώρος, φιλοτέχνησε ένα σπαρακτικό κείμενο ανοιχτό σε πολλαπλές ερμηνίες ενώ πολύ εύστοχα έδωσε στον Τειρεσία του, τα λόγια που του αρμόζουν από τον “Οιδίποδα τύραννο” του Σοφοκλή. Τον έφερε έτσι πιο κοντά στον κόσμο των ηρώων του και συγχρόνως πιο κοντά στην τραγωδία της σημερινής εποχής.
ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ Γιάννης Χριστόπουλος, Δημήτρης Δημητρίου, Γιώργος Μαυρέας, Πέτρος Στεφανέας, στάθηκαν με επάρκεια στην ένταση των ρόλων τους...
Ο ΧΟΡΟΣ πλήρως ενταγμένος στην σκηνική λειτουργία με την χορογραφία της Ευγενίας Παπαμικρούλη.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ επιμέλεια του Παναγιώτη Σταθέα, τόνισε δυνατά την οδύνη της σκηνικής δράσης.
ΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ του Παναγιώτη Σγούρου όσο επιβλητικά χρειαζόταν το έργο.
ΤΟ ΤΣΙΠΣ αξίζει να το δουν ακόμα περισσότεροι θεατές.
ΑΝΑΜΕΣΑ σε αυτούς μπορεί να βρίσκονται και οι αυριανοί υποψιασμένοι, που το μέλλον δικό τους θα είναι και το μέλλον του κόσμου.
Ο ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ είχε δει έγκαιρα πολύ πριν το σκοτάδι τού πάρει το φως για να τον τιμωρήσει.

Εφημερίδα “ΦΩΝΗ”
Θανάσης Παντές, δημοσιογράφος
theatro

 

3

Η εξέλιξη της τέχνης

Η συγγραφή, η υποκριτική και η σκηνοθεσία κάτω από το πρίσμα της βιωματικής εμπειρίας, συντελούν σε αυτό το σκοπό.

1

Η μεταφυσική του θεάτρου

Το μυστήριο του θανάτου και της ζωής. Αυτό το μυστήριο γινόταν ως ένα βαθμό φανερό μέσα από ιεροτελεστικά δρώμενα, όπου ήταν και οι πρώτοι στενοί συγγενείς του θεάτρου.
2

Εμψύχωση βιωματικών ομάδων

Εμψυχωτής είναι κάποιος που εμψυχώνει οποιονδήποτε άνθρωπο ή ομάδα για να δράσει με περισσότερη επιτυχία σε κάτι, που δίνει θάρρος, ελπίδα και συμπόνια που παρακινεί και κατανοεί.
4

Άρθρα που έχουν δημοσιευθεί

Ετυμολογικά η λέξη ποίηση (όπως γνωρίζεται) προέρχεται από το ρήμα «ποιέω-ποιώ». Το «ποιώ» είναι η διπλή αδελφή όψη του ρήματος «πρήσσω- πράσσω- πράττω»..

6945768633
vasflo100@yahoo.gr

Επικοινωνία